Запомни | Име:  Парола:  

Bulgarian English Russian
Покажи всички теми с нови мнения
Покажи днешните теми
 Връзки
    
Exchange.bg
Всички клубове
  Общество
     На раздумка
Прати поща до твой приятел за тази тема 
 
  Отиди на:
Кино, кино...

67 Стр.   от 178 69     Мнения - 2669 Скрий анонимните   Добави мнение по темата  Предишна тема Следваща тема

Автор Мнение
Анонимен1007

[Анонимен]

ногу слабо фантазе по идеята от разказо на азимов (?)

Създадено: 05.6.2004 г. 19:46:19   Редактирай мнението   Изтрий мнението

 
ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
Благодаря ти ! Не си спомням да съм чела този разказ, но ясно - фантастика.
Затова ме грабна веднага.

Създадено: 05.6.2004 г. 19:50:34   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

Анонимен1009

[Анонимен]

малку излъгах - не е на азимов, а на бредбъри - a sound of thunder. баш класика

Създадено: 05.6.2004 г. 19:56:03   Редактирай мнението   Изтрий мнението

kombat #5
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 27628
Починал е Нино Манфреди.
Не е тъжно че си отиват великите комици.
Тъжно е че не се раждат други велики.

Създадено: 05.6.2004 г. 20:33:21   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
Благодаря пак, ано. Може и да съм го чела, но не си го спомням.
Намерих линк за разказа . Натиснете тук
И за филма по този разказ , от тази година на режисьора Peter Hyams
-Натиснете тук, режисьор и на "Тримата мускетари" и т.н.
Ето и за режисьора Натиснете тук


Нино Манфреди-един филм ми стига , за да не го забравя никога-
"Хляб и шоколад". Не помня кой е режисьорът, но този филм се е запечатал просто в съзнанието ми. Бедни , бедни италианци ... (имаше една невероятно силна сцена с кокошките ...) .
И накрая на филма главният герой - Нино Манфреди с изрусените коси (да не се различава от местното население), захапал хляба и шоколада.
Просто потресаващ филм (от най-тъжните комедии, които съм гледала) за италианци-емигранти в Швейцария.

Редактирано от - ФЪРКАТИЧКО на 05/6/2004 г/ 21:07:38

Създадено: 05.6.2004 г. 20:49:45   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

kombat #5
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 27628
Фър, точно за "Хляб и шоколад" се сетих и аз.
Сцената дето ядеше. Сцената с кокошките беше слаба според мен.
Но сцената в която ядеше е едно от малкото факти, заради които съм съгласен донякъде с тези, които твърдят че киното може да бъде изкуство.
Велико!

Създадено: 05.6.2004 г. 21:19:33   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
Комбат, не знам, запомнила съм я като унизителна сцена .
А филмът е велик, да !

Знаеш ли кой е режисьорът ? После ще потърся в нета, но сега започва филм с Невена Коканова и Стефан Данаилов-режисьор Киран Коларов по сателитния канал. Мисля, че и вие можете да го гледате този канал в Щатите.

Създадено: 05.6.2004 г. 21:26:22   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

Клио
[Златен]
от Belgium

Общо мнения: 1496


Нино Манфреди в "Хляб и шоколад" (1973)

Фър, ето и трейлъра на The Butterfly Effect - Натиснете тук

Създадено: 05.6.2004 г. 22:29:07   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
Клио !
В момента гледам един филм на Киран Коларов - "Искам Америка". Досега не го бях гледала. Претенциозен филм.
Много тежък, направо разбиващ филм за пречупени човешки съдби в онези години. Та станах и на компа. Трудно издържам вече на такива филми.
Но заради Невена Коканова и Стефан Данаилов. Добре е направен филма, но чувството е много тягостно .





Редактирано от - ФЪРКАТИЧКО на 05/6/2004 г/ 22:57:47

Създадено: 05.6.2004 г. 22:50:59   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

pocka
[Златен]
от USA

Общо мнения: 1025
Приятна неделя с една симпатична комедия

Legally Blond


Създадено: 06.6.2004 г. 07:44:07   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
Приятна неделя и от мен с една превъзходна, фантастична приказка -
"Междузвездни войни" на Джордж Лукас.





И с една интересна гледна точка за нея...

ПОСТМОДЕРНИЯТ ГЕРОЙ В “МЕЖДУЗВЕЗДНИ ВОЙНИ”

Калоян Смилков



Ж.-Ф. Лиотар смята, че основното качество на легитимацията, което отделя постмодерността от модерността, е героят на дадена нарация в неговите ролеви качества: герой на свободата или герой на универсално човешкото. Настоящият текст търси въпросните качества в шедьовъра на съ-временното кино.
Постмодерната култура се изразява в конструирането или съединяването на отделни елементи, често приемани за несводими. На постмодерната конструкция подхожда англоезичното desighner. Елементите на конструиране са хетерогенни. Едни от тях са културните символи, други са цитатите, т. е. синтезите на даден тип знак. Най-типичен знак е нечий костюм. Умелото из разиграване изгражда постмодерната продукция.
Вече няма съмнение, че Джордж Лукас е един от гениите на постмодерното. Тезата, че “STAR WARS” е постмодерен феномен е базирана на факта, че тя заменя “големите разкази”, идеологиите за които е писал Лиотар, с една универсална и плуралистична интерпретативност на вселенското. Сагата съдържа поглед на източните кастови култури, но с твърде много различия от тях. Този модел съдържа нещо далеч по-важно от аналогиите с Изтока. Той представя нова форма за легитимация на властта чрез идеите.
* * *
Дейвид Халпърин (Halperin) установява в своите есета за Древна Гърция, че едно от основните демократични равенства е сексуалното. В смисъл, че: “…едно общество не е демократично, ако сексуалната привилегия е изключителна привилегия на заможните.” (Халпърин, 2000, с. 171). Реформата на гръцкия държавник Солон залага на тези демократични ценности, премахващи сексуалното неравенство. Руският мислител Владимир Соловьов отделя специално внимание на същия въпрос в есето си “Жизнената драма на Платон” (Соловьов, 1994, с. 90-10. Мястото, което му е отделено, е свързано с RETURN OF THE JEDI (1983) и с вторите два I THE PHANTOM MENACE (2000), II ATTACK OF THE CLONES (2002) на сагата, които са истински ренесанс на първата трилогия и са най-многопластовите образци в историята на киното досега. Тези епизоди са и най-универсалните, защото не изключват нито една от предходните идеи в киното. Разбира се, всеки епизод би могъл да се анализира отделно, тъй като представлява самостоятелна творба, загатваща за другите епизоди. Това е идеално осъзнато предимство от техния създател Лукас, който направи гениалния трик, да създаде края преди началото. Така самият режисьор не само постига интереса на младите генерации, но и на техните родители които са били деца когато са гледали (IV, V, VI) епизоди. Той ги връща в детството им не с новите епизоди, които разкриват предисторията, а с преоткриване на миналото, което те вече знаят и страшно са желаели да видят, с неговото потвърждаване. Досущ като един шаман, магьосник или просто психоаналитик, който прави регресивна психоанализа, привързваща пациента към неговия лечител. Лукас проблематизира философията на сериала, която е модернистично явление. В този смисъл е творбата на Дейвид Линч “TWIN PEAKS”, която е философия на антисериала.
Гениалният принос на Лукас е в ситуационния синтез на многобройните културни и цивилизационни форми и тяхното въвеждане в един общ свят. В “STAR WARS” няма смесване (mixing), а конструиране на един космос от хетерогенни чисти стойности и ценности. Тази по същество постмодерна практика и креативност е позната в рамките на текста като свързване на чисти цитати в интерпретативна рамка.
Лукас “цитира” в своята интерпретативна универсалия едно от най-изящните явления на Изтока (Китай, Япония, Индия), военното изкуство на меча (light saber) в името на “Доброто” срещу властта на “Злото”. В тази метафизична онтология всичко е по ницшеански ясно. То е “цитирано” от Оби-Уан Кеноби (Obi-Wan Kenobi), в епизод VI: “истината зависи от гледната точка.” Тъмната страна е съвършена сила защото е идеално зла, същото важи за страната на светлината защото е идеално добра. В този порядък героите “цитират” не само ницшеански прозрения, но и откровенията на флорентинския мислител Николо Макиавели, както и цялата политическа история на Рим. Какво по-универсално и поучително от нея?
В тази галактика на интерпретацията са “цитирани” множество биологични видове, които са културни типове. Съвсем очевидни в първата трилогия (IV, V, VI) са Юга и Ориента в негативните им версии. Този геофилософски топос е планетата Татуин, наситена с номадски племена, робство, екзотично-садистични удоволствия, тирания, разточителни палати, наемни убийци, насилие, хазарт и корупция. Татуин присъства неизменно и във вторите два (I, II) епизода и вероятно в последния епизод (III). Там се случват изключително важните събития като убийството на чичо Оуен и леля Беру, срещата на Люк с Оби-Уан Кеноби и по-маловажните като разправата с Джаба (Jabba the Hutt). В епизод (I, II) на Татуин се срещат Анакин (Anakin Skywalker) и Куай-Гон (Qui-Gon Jinn), но най-вече там се прави първата от стъпките към тъмната страна от Анакин. Там фаталната смърт на майка му го кара да мине по пътя описан от учителя Йода: “страх, гняв, омраза, страдание” и да избие цялото селище на пясъчните хора. Как това би могло да бъде разбрано без “цитат” от Фройд?
Друг топос, а и полюс е Империята. Тя е въплъщение на онази тъй характерна черта на тоталитарната форменост, стилистика и символика. Империята притежава “цитати” във всички свои персонажи, машини и интериор, впечатляващата еманация на изящността и съвършенството на силата от кръстосвачите (stardestroyer), изтребителите до гвардейците на императора. Водена от мрачния император сит Дарт Сидиъс (Darth Sidious), който съвместява военната и религиозната власт като истински авторитарен деспот и неговия ученик и слуга Дарт Вейдър (Darth Vader). Галактическата империя е идеалния тип на тиранията, така както е позната не само в Рим, а в античните текстове на Платон и Аристотел.
Щабът на бунтовническия алианс е също геофилософски топос в който е “цитирано” вечно революционния, бунтовнически дух на свободата. Той синтезира цялата отчаяна чувствителност на саможертвената борба срещу злото в името на справедливостта. Присъствието на прицеса Леа (Princess Leia) “цитира” съвременната свободолюбива женственост и лидерство. В следващите епизоди, това е потвърдено от жените-джедай.
В първите три епизода (IV, V, VI), има един неизменен “цитат” на ироничното. Той е съсредоточен в присъствието на разни персонажи от различни галактически култури-раси и тяхното поведение. Особено красноречив е двора на Джаба и баровете в Мос Айсли. Тази ирония блика непринудено от хетерогенността на расите и аналогията която ги свързва. Тя прекрасно експлоатира гротескното и се запазва в епизодите (I, II) с присъствията на различни нови култури-раси и чудовища. На този фон персонажът на авантюриста-комарджия и трафикант Хан Соло (Han Solo) е симпатичен герой, “цитат” от уестърн историите.
Изключително важен геофилософски топос е персоножа на Йода (Yoda) и неговото обиталище на планетата Дегоба. Без него балансът не на силата, а на внушението за доброто, не би било същото. Без Йода образът на императора би бил най-магнетичен; злото би тържествувало. Добротата, която излъчва Йода, не може да не се разпознае и от най-малкото дете. Той е “цитат” на детската невинност. Силата, която таи, е един от най-прекрасните мигове в епизод II, в схватката с лорд Тиранус (Tyrannus). Тя е най-очакваното нещо след смъртта му в епизод VI. Седалището на джедайския съвет в столицата Коръсант е пространството на доброто в епизод I. В епизод II съветът е в обаятелната роля на спасител.
Впечатляващи са персонажите тъмната страна Дарт Сидиъс (Darth Sidious) и Дарт Мол (Darth Maul). Императорът сит (sith lord) е “цитат” на папоцезаризма, а неговите вицекрале от мрачната венецианска история на дожовете от Средновековието. Макиавели отново е предпочетения източник от Лукас. Тъмната страна символизира всички най-зловещи качества, потайността, двуличието, използването на влияние за постигане на лични цели и най-вече ясно съзнание за принадлежност към злото: “лъжа, измама, недоверие.”
Търговската федерация е топос на невидимото влияние. Тя е “цитат” на мултикорпоративния, транснационален капитал и производство.
Всички актьори и от петте епизода притежават едно безспорно качество, хуманното обаяние и чар. Първата трилогия е изградена от Марк Хамил (Mark Hamill), Кери Фишър (Carrie Fisher) , Харисън Форд (Harrison Ford), Алек Гинес (Alec Guinness). Втората трилогия, епизодите (I, II) поразяват с избора на актьорите Лиъм Ниисън (Liam Neeson), Натали Портман (Natalie Portman), Юан Макгрегър (Ewan McGregor), Самуел Джаксън (Samuel L. Jackson). Във всеки един от героите е с незаменимо присъствие и излъчване, което “цитира” и техния натюрел. Изборът на Хаиден Кристенсен (Hayden Christensen) е в същия порядък. Лукас “цитира” отцъстващия образ или изкуството на маскирания. Това има впечатляващ ефект. Йън Макдаймид (Ian McDiarmid) играещ императора “цитира” перфектната театрална игра, без която политика е невъзможна.
Музиката на Джон Уилямс в първата по ред трилогия носи онова величествено усещане на историческата събитийност и съдбовност. Тя “цитира” най-добрите постижения на Григ, Вагнер, Мусоргски, Чайковски. Музиката от вторите два епизода е истинска вариация на предходната. Тя се самоцитира в хармоничните ладове, но “цитира” и Карл Орф.
Картата на “STAR WARS” не е глобална, но е достатъчно мащабна. От Татуин, Олдерон, Дантуин, Елдор, Дегоба, Хот, Явин, Аноа, Камино, Геноузис до Кеселските мини се “цитира” цялата биологична и културна география на нашия свят, но и геофилософията на Джордж Лукас. Той докарва до крайност историята на киното, вероятно с възраждането на театралното. След нея трябва да очакваме нещо свръхново и едновременно с това забравено.
Има негативна версия за “STAR WARS”, която гледа по непостмодерен начин върху приноса на Лукас. Тя изключва семиотичните инструменти на “цитата”, на геофилософското пространство и интерпретация. Тя смята, че това е mixing от кунг фу, уестърн, по ранни образци на комикс филми и т. н. Тази версия е невярна, защото нашия свят е постмодерен, поне що се касае до комуникационната му култура. Ако някой я възприема, то той все още живее в света на модерното. Лукас е един от малкото творци, който показа, че Модерната епоха е приключила още през осемдесетте. Преди краят на Студената война приключиха и междузвезните войни, за да възвестят края на Модерността; за да се появят отново през 2000 година и да покажат, че постмодерните войни се водят единствено в човешката фантазия.
Lucas, G.
STAR WARS,
ЕР. IV, A NEW HOPE, 1976
ЕР. V, THE EMPIRE STRIKES BACK, 1980
ЕР. VI, RETURN OF THE JEDI, 1983
ЕР. I, THE PHANTOM MENACE, 2000
ЕР. II, ATTACK OF THE CLONES, 2002

--------------------------------------------------------------------------------

Калоян Смилков е политически антрополог, асистент във Варненски свободен университет “Черноризец Храбър”.
--------------------------------------------------------------------------------

Създадено: 06.6.2004 г. 09:00:19   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
Днес гледах един филм с Антъни Хопкинс и Никол Кидман - "Скрити белези".
По романа на Филип Рот.

Много дълбок, псохологически филм, блестяща игра на актьорите, удивително добра камера.

Това е филм, който не може да се забрави.

Запомних две фрази от филма...

Когато любовта те сполети на стари години, когато нито си я викал, нито си я очаквал, единственото , което можеш да направиш е да й се отдадеш докрай.

Няма степени на тъгата.




Скрити белези
The Human Stain
Държава: САЩ
Година: 2003
Официален сайт
Времетраене: 106 минути
Жанрове: Трилър, Романтичен, Драма
Звук: Dolby Digital, DTS, SDDS
Световна премиера: 26.09.2003
Премиера в България: 04.06.2004

Режисьор: Робърт Бентън
В ролите: Антъни Хопкинс, Никол Кидман, Ед Харис, Гари Синийз, Уенуърт Милър, Хасинда Барет, Хари Леникс
Сценарист: Никълъс Майер
Продуцент: Гари Лукези, Скот Стейндорф, Том Розенберг
Музика: Рейчъл Портман
По романа на:: Филип Рот

Световен разпространител: Miramax Films
Разпространител кино: Александра Филмс

`Скрити белези` разказва историята на Коулман Силк, който се представя за изтъкнат еврейски интелектуалец и предан съпруг. Но истината за него е далеч по-сложна. Още съвсем млад Силк се е отказал от биографията си и се е пресъздал – такъв, какъвто иска да бъде. Години наред живее скрит зад лъжи. Но идва моментът, когато трябва да плати за измамата– а цената е твърде висока...
`Скрити белези` е пътуване през честолюбието, егоизма, лъжите и копнежа за любов. Свидетелство за ролята на самоличността и независимостта, на расите и предразсъдъците, жестокостта и нежността в оформянето на американската душевност.
Носителите на Оскар Антъни Хопкинс и Никол Кидман в драматичен и зашеметяващ дует.






Редактирано от - ФЪРКАТИЧКО на 06/6/2004 г/ 21:13:28

Създадено: 06.6.2004 г. 19:43:24   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

ФЪРКАТИЧКО
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5789
А това е интервю с автора на книгата Филип Рот, по която е създаден филма. Преведена е като "Човешко петно" (това е наистина буквалният превод) , но лично на мен "Скрити белези" повече ми допада.
В това интервю е разказан в голяма степен и сюжета на филма, та който смята да го гледа, може и да не го чете Натиснете тук

Създадено: 06.6.2004 г. 21:47:27   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

Клио
[Златен]
от Belgium

Общо мнения: 1496
Фър, благодаря ти за всичко, което си постнала тук
Съвпадение - точно този филм исках да взема снощи от видео-клуба, но го нямаше. Взех Intolerable Cruelty на братя Коен с Катрин Зита-Джонс и Дж. Клуни.
Тотално си промених мнението за Клуни. Винаги съм го смятала за много измислен актьор, но тук игра страхотно. Изнесе целия филм, и то с чест
Без да е някакво върховно постижение, филмът е напълно в стила на братята - карикатурен, с много черен хумор, много смешен; с една дума хареса ми Гледай го, ако ти попадне.
Приятна вечер на всички!

Създадено: 06.6.2004 г. 22:16:38   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

Сибила
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 6543
Фър, по екраните ли го гледа или в къщи?
Силно съм заинтересувана.
Знаеш колко харесвам Антъти Хопкинс.
Утре ще се отдам на филмогледане.
Мога и този да взема.
Даже непременно.

Създадено: 06.6.2004 г. 22:17:54   Поща до автора   Редактирай мнението   Изтрий мнението

 

Натиснете тук За да затворите темата, само за Администратори и Пазители

67 Стр.   от 178 69     Мнения - 2669 Скрий анонимните   Добави мнение по темата  Предишна тема Следваща тема

 © 1999-2011 СкайКод ООД Речник | Превод | Преводач 309,223 - 51,216,404 - 4,169 Страницата е генерирана за 0,140625 секунди.